Hei,
Jeg bor for tiden i Cape Town Sør Afrika. Jeg har i 2 1/2 år nå reist rundt hele SA + Namibia på birding (Reiser til Zimbabwe for første gang til mandag) Jeg er også en ivrig fotograf og har nå bilder av totalt 663 arter her nede (Dette vil nok passere 700 etter turen neste uke) :-). Southern Africa kan by på ca 950 forskjellige fuglearter med en mengde endemics. Fra høsten av (våren her nede) kunne jeg tenke meg å hjelpe andre fugleinteresserte nordmenn å planlegge en tur til dette fantastiske landet. Jeg har egen 4X4 og foruten bolig i Cape Town, har jeg også et hus nord for Durban med kort avstand til alle interessante plasser i Zululand. Jeg er ikke registrert som guide her nede, og gjør ikke dette av kommersielle hensyn. Jeg ønsker å tilby en tjeneste som gjør det enklere å planlegge drømmeturen fra Norge. Jeg og min bil følger gjerne med på turen så slipper man utgifter med bil leie. Sør Afrika er fortsatt et meget billig land å feriere i.
Ta gjerne kontakt på holmenp@gmail.com hvis du/dere kunne tenke dere en tur til Sør Afrika (eller Namibia)
mvh
Per
Page 1 of 1
Sør Afrika Birding i Sør Afrika
Posted 01 June 2010 - 04:44 PM
Interessant selvom jeg/vi er nybegynnere både som fuglekikkere og fotografer. Vil gjerne høre fra deg om en slik tur med flere deltagere blir aktuell til høsten.
Posted 01 June 2010 - 06:37 PM
STB, on 01 June 2010 - 04:44 PM, said:
Interessant selvom jeg/vi er nybegynnere både som fuglekikkere og fotografer. Vil gjerne høre fra deg om en slik tur med flere deltagere blir aktuell til høsten.
Nybegynner er ikke noe problem. Det som er viktig er å å vite litt hva man er på utkikk etter og hvor lang tid man har til rådighet. Sør Afrika er omtrent på størrelse med Europa, så det er snakk om store avstander. Hvis man også inkluderer Namibia, Botswana, Zimbabwe og Mosambique sør for Zambezi så sier det seg selv at man snakker om enorme områder. En ide er kanskje og reise til Cape Town (en fantastisk by). I området rundt CT finnes det mange endemiske arter + at det blir arrangert fantastiske Pelagic trips. Jeg skal faktisk på min 4. Pelagic trip nå på lørdag.
Ta gjerne kontakt om det ønskes mere informasjon.
mvh
Per
Share this topic:
Page 1 of 1

Help