Fugleforum.no: Flaggspetten viste seg boet sitt i år - Fugleforum.no

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Flaggspetten viste seg boet sitt i år Mine spetter

#1 User is offline   Sjøfalk 

• Group: Members
  • Interests:Natur, Friluftsliv, Fjell, Sjø, Fiske, Ski, Telemark, Padling, Fugler, Fotografering

Posted 23 July 2010 - 08:32 PM

Jeg var heldig å obserevere boet til en av de mange flaggspettene som holder til her i Bunnefjorden. Den hadde laget bo i en osp rett ved den lille veien her. Ungen stakk hodet ut og var alt annet enn diskret. Nå (siste 14 dagene) er den ute av reiret og det er stilt.

Var gøy å observere på 15 meters hold da den ble matet og startet sin flyverkarriere....

Kanskje den venner tilbake neste år? Da skal jeg ta noe fine bilder....

Sjøfalk
0

#2 User is offline   STB 

• View gallery

Posted 24 July 2010 - 03:10 PM

Sikkert en fin opplevelse. Var på Follomuseet for ca 14 dager siden. Hørte en spett rope ustanselig fra et tre midt inne i hesteinnhegningen. Hestene var ikke der, så jeg gikk innenfor gjerdet, men så ikke rakkern som stadig ropte og fikk svar fra forskjellige trær rundt om. Den satt trolig inne i hullet og de voksne prøvde å lokke den ut.
0

#3 User is offline   Morten 

• Interests:Natur og friluftsliv, ornitologi, entomologi, artsmangfold, m.m.

Posted 29 July 2010 - 08:42 PM

Hadde et fint gammelt tre her hvor det var flaggspetthekking i fjor sommer. Men høsten kom og det gamle treet blåste overende, så da var det slutt på den hekkeplassen. Men det er mye flaggspett her til vanlig, og tror ikke de har problemer med å finne seg nye plasser. I år har de vært ganske aktive rundt noen av fuglekassene, men så ikke ut som de fikk tatt unger fra noen av dem. Savner den fine tida på våren når det er spettetromming fra alle kanter. Litt av noen musikanter :)
0

Share this topic:

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users